اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

  • ۰
  • ۰

تحصیل پزشکی در ترکیه

تحصیل پزشکی در ترکیه در هنگام مهاجرت به ترکیه 2018 از جمله مهاجرت تحصیلی به ترکیه پس از گرفتن وکیل مهاجرت برای تحصیل در ترکیه و یا اخذ ویزای تحصیلی ترکیه را میتوان یکی از مواردی در نظر داشت که دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا به خصوص از کشور عزیزمان ایران قصد دارند در دانشگاه های کشور ترکیه رشته پزشکی را در این کشور ادامه دهند . تحصیل پزشکی در ترکیه را میتوان یکی از راه های مهاجرت به ترکیه شناخت ولی راه های متفاوتی برای مهاجرت به ترکیه وجود دارد که بهتر است تمامی آنها را بشناسید و سپس اقدام نمایید

پیشنهاد میکنیم قبل از هر گونه اقدام فایل تصویری موجود در این بخش را که توسط آقای ملک پور دانشجوی دکتر حقوق بین الملل در دانشگاه ملی وین مطالب ارزنده ای را در خصوص تحصیل پزشکی در ترکیه است را به صورت رایگان مشاهده نمایید تا اطلاعات بیشتری را کسب نمایید .

نظام آموزشی کشور ترکیه از متقاضیان رشته پزشکی در این رشته درخواست مدرک زبان میکند و این مدرک زبان بسته به زبان درخواستی شما برای تحصیل می باشد ، برای کسانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند میبایست که فرد بعد از قبولی در آزمون مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ خود را ارائه دهد و در صورت ارائه مدرک تافل باید نمره زبان فرد ۸۰ باشد . کسانی هم که مایلند به زبان ترکی تحصیل کنند می بایست که برای یادگیری زبان ترکی به کلاس های تومر را ثبت نام کنند . به طور میانگین تحصیل پزشکی در این کشور ۶ سال به طول می انجامد ، زمان آغاز این دوره از ماه مهر بوده و تا پایان دی ماه ادامه دارد و برای ترم دوم از اخر بهمن ماه آغاز می شود .

در متون پایین میخواهیم تعدادی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را نام ببریم :

دانشگاه استامبول ، دانشگاه آنکارا ، دانشگاه غازی ، دانشگاه حاجت تپه ، دانشگاه اژه ، دانشگاه عثمان غازی ، دانشگاه مرمره، دانشگاه اولوداغ ، دانشگاه تراکیا ، دانشگاه سلجوق ، دانشگاه فاتح ، دانشگاه خاورمیانه آنکارا ….

دانشگاه هایی که در متون بالا نام بردیم مورد تایید وزارت علوم ایران بوده ، یعنی فردی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده باشد میتوان مدرک تحصیلی خود را در ایران معادل سازی کرده و بعد از آن برای تحصیل و یا وارد شدن به بازار کار اقدام نماید .

همانطور که گفته شد هزینه های تحصیل در کشور ترکیه پایین می باشد ، به طور میانگین در هر سال هزینه تحصیل در  رشته پزشکی در کشور ترکیه ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار می باشد فراموش نشود که این مقدار هزینه برای دانشگاه های دولتی کشور ترکیه می باشد و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه سالانه ۲۰۰۰۰ دلار شهریه پرداخت نمود این هزینه برای دانشگاه های مورد تاید ایران می باشد . که از این دانشگاه ها میتوان به دانشگاه  بین المللی فاتح اشاره کرد ، گفتنی است که این دانشگاه پزشکی از سطح آموزشی و رفاهی بالایی برخوردار میباشد . همانطور که خواندید متوجه شدید که هزینه های تحصیل پزشکی در مکشور ترکیه بسیار پایین تر از هزینه تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی می باشد ، این هزینه برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی نیز به همین ترتیب میباشد .

در این مقاله سعی بر این شد تا شما را با شرایط کلی تحصیل پزشکی در ترکیه آشنا کنیم ، تحصیل در ترکیه را میتوان یکی از موقعیت های آسان برای تحصیل در خارج از کشور شناخت ولی بهتر است حتما ویدیو موجود در این بخش را مشاهده نمایید تا اطلاعات بهتری را کسب نمایید . همواره می توانید با موسسه حقوقی ملک پور در سراسر دنیا و یا با شعبه مرکزی در وین اتریش به صورت مستقیم تماس حاصل نموده و در خصوص تحصیل در ترکیه از جمله و یا هزینه های تحصیل پزشکی در ترکیه و شرایط مهاجرت به ترکیه از جمله مهاجرت تحصیلی به ترکیه و اخذ پذیرش تحصیلی از دنشگاههای ترکیه به صورت تخصصی مشاوره رایگان دریافت نمایید .

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی