اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

۱۵ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

شرح خبر:

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) در کمیسیون تلفیق در جریان بررسی مواد 19 و 20 لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص تجمیع بیمه‌ها اظهار داشت: مسئله بیمه‌ها موضوعی نیست که در این زمان دچار حاشیه‌سازی‌ها شده باشد و بر این اساس 5 سال بررسی سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام زمان برد و 7 ماه از سوی مقام معظم رهبری بررسی این سیاست به طول انجامید.

وی افزود: طبق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بند 7 تفکیک وظایف تولیت، تأمین مالی و تدارک خدمات در حوزه سلامت با تحقق عدالت اجتماعی و هدف پاسخگویی بدین شرح خواهد بود تولیت نظام سلامت شامل سیاست‌گذاری‌های اجرایی، برنامه‌ریزی‌های راهبردی، ارزشیابی و نظارت توسط وزارت بهداشت انجام شود. همچنین مدیریت منابع سلامت که شامل بخش‌های درمان، آموزش، بهداشت و توانبخشی است باید از چه مسیرهایی انجام شود که شامل مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه با محوریت وزارت بهداشت است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت محور نیست و محور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و اینکه چه مشکلاتی در حال حاضر ایجاد شده است باید به مواردی از آنها اشاره کرد. قانون تجمیع بیمه ها در برنامه پنجم توسعه اجرا نشد؛ بارها در این زمینه جلساتی برگزار شد و در این جلسات حقوق کارگران و موضوعاتی مانند حق‌الناس مطرح گردید در حالی که تجمیع بیمه‌ها جزو قانون بود و این موضوع باید اجرا می‌شد.

هاشمی ادامه داد: اصلاح ساختار نظام سلامت در بند 43 سیاست‌های کلی برنامه ششم و سیاست‌های مقام معظم رهبری در چارچوب بند 7 مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین برنامه ششم اولین برنامه‌ای است که پس از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین می‌شود و باید رد پایی از این سیاست‌ها در برنامه ششم وجود داشته باشد بنابراین توجه به این موضوع می‌طلبد که محوریت وزارت بهداشت در منابع را به طور مشخص تعریف کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تأکید کرد: آن وزارتخانه‌ای که قرار است در مقابل نمایندگان مجلس پاسخگو باشد باید دارای منابع کافی نیز باشد. اگر پول و سرمایه کافی در اختیار وزارت بهداشت نباشد نمی‌تواند در مقابل مجلس و سوالات نمایندگان در حوزه سلامت پاسخگو باشد. متأسفانه وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه سلامت یک رأی دارد و در مقابل 8 رأی قالب بر نظر وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین رقم پرداختی در بیمه‌ها مربوط به تعیین جنسیت فرزند در سونوگرافی‌ها است، گفت: اما اگر این پول در اختیار وزارت بهداشت باشد شاید منابع را برای درمان بیماری‌هایی نظیر سرطان صرف و خرج کند بنابراین طبیعی است که رأی وزارت بهداشت در شورای عالی بیمه سلامت در مقابل 8 رأی موافق وزارت تعاون از اثرگذاری قابل قبولی برخوردار نیست بنابراین به نظر می رسد که تجمیع و مدیریت منابع سلامت از طریق خریداری با محوریت وزارت بهداشت به آن معنی است که آن وزارتخانه‌ای که سیاست‌گذار است باید نظارت کامل نیز بر منابع داشته باشد اما اگر نظارت نداشته باشد وضعیت فعلی به وجود خواهد آمد.

هاشمی با تأکید بر اینکه مسئولان نباید آدرس اشتباه به مردم بدهند، تصریح کرد: وزارت بهداشت به کارگر و اموال کارگران توجهی ندارد، ما به دنبال حفظ  و احقاق حقوق کارگران هستیم. اگر خلاف این موضوع را در بررسی‌ها به نتیجه رسیدید من را عزل کنید. در بیمه تأمین اجتماعی کارگر بابت درمان نه  بیست و هفتم پرداخت می کند که دو درصد آن برای سنوات بوده و هفت بیست و هفتم آن به درمان اختصاص می یابد؛ شما بررسی کنید که در طی یک سال گذشته چه میزان از این پول به بخش درمان اختصاص پیدا کرده است. تأمین اجتماعی روز اول اجرای طرح تحول سلامت تعهد کرد که هفت بیست و هفتم بیمه درمان کارگران را به اجرای طرح تحول سلامت اختصاص دهد و در این زمینه وزارت بهداشت را یاری کند که رقم این هفت بیست و هفتم معادل 12 هزار میلیارد تومان است اما تاکنون 350 میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است؛ گفته می‌شود این پول در صندوقی ریخته شود که کسی حق دخل و تصرف در آن را نداشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید بررسی کرد مابقی این میزان کجا صرف شده است، افزود: وزارت بهداشت به بیمارستان‌ها و تجهیزات تأمین اجتماعی نظری ندارد و این موارد جزو اموال کارگران است این در حالی است که بیمه‌ها از بیمارستان‌های مرتبط با وزارت بهداشت 85 درصد خدمات را با نرخ دولتی خریداری می‌کنند اما 15 درصد خدمات را از بیمارستان‌های مرتبط با خود آن هم با نرخ تشخیصی خودتان خریداری می‌کنید.

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت 4 هزار میلیارد تومان از تأمین اجتماعی طلب دارد، تصریح کرد: کار بیمه حکم کردن به کسی است که خدمت را می فروشد، اگر در حال حاضر سونوگرافی‌ و رادیولوژی‌ها به مقدار زیادی انجام می‌شود به آن دلیل است که راهنمای بالینی به درستی انجام نمی‌شود بنابراین اگر وزارت بهداشت نتواند از طریق بیمه‌ها مدیریت منابع را به درستی انجام دهد هر چه مجلس منبع در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد نمی‌توان اجرای طرح تحول را ادامه داد بنابراین باید منابع شفاف و مشخص باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آیا مشخص است که تأمین اجتماعی چه میزان درآمد داشته و این درآمد را صرف چه موضوعاتی کرده است، گفت: باید دید که حق بیمه کارگران کجا صرف شده است اگر حرفم در این خصوص خلاف است چه نگرانی از شفاف‌سازی‌ها وجود دارد؛ هر چند که موضوعی به اسم بیمه در ایران وجود ندارد، صنعت بیمه در درمان وجود ندارد، تنها یک صندوقی وجود دارد که اگر پولی در آن وجود داشت صرف هزینه‌های درمانی می‌شود و در غیر این صورت درمان و حوزه سلامت با مشکلات بسیاری روبروی می‌شود. در حال حاضر که از اجرای طرح تحول سلامت 3 سال می‌گذرد بیمه‌ها می‌گویند که پولی برای همکاری و همیاری در این زمینه ندارند زیرا به جای بیمه برای 5 میلیون نفر 11 میلیون نفر را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت معوقات پزشکان و داروسازان از سوی بیمه‌ها مشکلات بسیاری را برای آنها به وجود آورده است، گفت: اگر بناست وزارت بهداشت در مقابل مجلس پاسخگو باشد باید پول و منابع کافی را نیز در اختیار داشته باشد بنابراین انتظار می‌رود نمایندگان مجلس آینده حوزه سلامت کشور را در نظر بگیرند و برای رضای خدا و منافع ملت قانونی را تصویب کنند.

هاشمی با بیان اینکه 34 سال در عرصه پزشکی فعالیت داشتم، گفت: به آن اندازه تجربه دارم که امروز مصلحت یک کشور را مقدم بر مصلحت وزارتخانه خود بدانم، ای کاش در این جلسه دو وزیر بهداشت و تعاون در کنار هم حضور نداشتند و ای کاش مسائل آن طور که باید مطرح می شد اما در حال حاضر چیزی به عنوان وزارت رفاه و سازمان رفاه اجتماعی در کشور وجود ندارد که اگر بود این همه آسیب اجتماعی در کشور رشد پیدا نمی‌کرد.

وی با بیان اینکه این وزارت رفاه و تأمین اجتماعی حاضر کجا و سازمان رفاه اجتماعی چند سال گذشته کجا تصریح کرد: چرا در حال حاضر این همه مردم در رنج و عذاب هستند و آسیب‌های اجتماعی در همه حوزه‌ها در حال رشد و نمو است، چون سازمان رفاه اجتماعی در کشور وجود ندارد. در کجای دنیا بیمه‌ها اینچنین عمل می‌کنند؟ کدام کشور در دنیا سراغ دارید که رفاه اجتماعی را به چنین تشکیلاتی سپرده باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طی 10 سال گذشته بیمه‌ها از وزارت بهداشت جدا شد، افزود: در حال حاضر بیمه در اختیار دستگاهی قرار دارد که 50 درصد داروی کشور را تولید می کند و این دارو را برای افزایش سوددهی شرکت‌های تحت مجموعه خود به قیمت گرانتر در اختیار مردم قرار می‌دهد که نباید اینچنین باشد.

هاشمی با اشاره به اینکه یک بیمه پیدا کنید که شرکت دخانیات داشته باشد، تصریح کرد: نباید در بررسی مسئله به مشکلات جامعه سفسطه کرد. بیمه 10 میلیون نفر در کشور 10 هزار میلیارد تومان برای دولت هزینه داشت هر چند که این کار به دلیل آنکه افراد از قشر فقیر و پایین دست جامعه بودند ارزشمند بود اما پولش از کجا آمد؟ مگر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تأکید نکرده بود که دفترچه این افراد فقط برای استفاده در بیمارستان‌های دولتی است. نمی خواهم به برخی مسائل در این جلسه اشاره کنم اما مشخصاٌ باید موضوعاتی را مطرح کنم.

وی با اشاره به آماده سازی نامه‌ای از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واعظی دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تجمیع بیمه‌ها گفت: طی روزهای گذشته در مجلس دیده شد که این نامه دست به دست میان نمایندگان می‌چرخد؛ از رئیس مجمع تشخیص این مسئله را جویا شدم و ایشان تأکید کردند که دبیر کمیسیون فرهنگی مجمع حق اظهارنظر در این زمینه را نداشتند و این موضوع اصلاٌ در کمیسیون مطرح نشده است بنابراین در حضور مقام معظم رهبری ایشان تأکید کردند که در سیاست‌های ابلاغی به صراحت موارد را مطرح کردند هر چند که ایشان فرمایشات دیگری در خصوص بیمه‌ها داشتند که نمی‌توانم در این جلسه مطرح کنم اما باید گفت که این موضوع هیچ ارتباطی به مجمع ندارد چون سیاست‌ها از طرف مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نظام تأمین اجتماعی چند لایه به معنای سازمان تأمین اجتماعی فعلی نیست، تصریح کرد: مگر تأمین اجتماعی فقط برای قشر کارگر است؟ اگر منابع و مدیریت منابع در یک جا جمع نشود همیشه اختلاف نظر بین وزارت رفاه و وزارت بهداشت وجود دارد و برای حل مشکلات حوزه سلامت باید ورودی و خروجی منابع و هزینه‌کردها زیر نظر یک دستگاه باشد.


خبر تصادفی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰

شرح خبر:

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس گفت: فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» با استقبال دانشجویان مواجه شده و روند رو به افزایشی را در اقبال مخاطبین سینماها دارد.

وی ادامه داد: اکنون فروش فیلم از مرز 200 میلیون تومان گذشته و استقبال مخاطبان در از این فیلم در سینماها رو به افزایش است. در روز پنج شنبه سالن های کورش و آزادی سانس فوق العاده برای نمایش فیلم در نظر گرفتند.

سرتیپی درباره اکران فیلم در سینماهای شهرستان گفت: ظرف امروز و فردا فیلم در سالن های نمایش شهرستان اکران می شود. این فیلم در پنج شهر از جمله اصفهان، رشت، اهواز، سنندج و کرمانشاه به نمایش درمی آید و در شهرهای قم و مشهد فیلم به نمایش درآمده که با اقبال مواجه شده  بخشی از فروش فیلم به سینما هویزه مشهد اختصاص دارد و این فیلم در آن پردیس هم با استقبال مواجه شد.

فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» داستان این فیلم در سال 1295 تا 1300 می گذرد که احمدشاه قاجار مملکت را رها کرد و نیمی از مردم کشور بر اثر قحطی جان باختند.قحطی و خشکسالی عظیم ایران در سال‌های 1295 تا 1300 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران همراه بود، در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه ظهور دیکتاتوری پهلوی نقش بسزایی دارد

در این فیلم بازیگرانی چون علی رام نورایی، جعفر دهقان، علی شادمان  و ... به ایفای نقش می پردازند


خبر تصادفی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در مطلبی به تحلیل مصاحبه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا با نشریه «وال استریت ژورنال» پرداخته و نوشت اظهارات او نشان می‌دهد احتمالا قصد دارد حمایت‌های ایالات متحده از گروه‌های معارض سوریه را قطع کند.

ترامپ در این مصاحبه با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا در سوریه باید حمایت از دولت این کشور در مبارزه با داعش باشد، گفته بود: «من نظری خلاف دیدگاه خیلی از مردم درباره سوریه دارم. رویکرد من این است شما با سوریه می‌جنگید، سوریه با داعش می‌جنگد و شما نیز باید از شر داعش خلاص شوید.»

ایندیپندنت ادعا کرد پیروزی ترامپ نه تنها از سوی روسیه و سوریه بلکه از سوی ایران نیز مورد استقبال قرار گرفته و نوشت: «مشاوران "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه محتاطانه اعلام کردند او آماده است با ترامپ همکاری کند.»

این نشریه انگلیسی با بیان اینکه آمریکا به همراه ترکیه، عربستان سعودی و قطر هنوز از معارضان و شورشیان سوریه حمایت مالی و لجستیکی دارند، نوشت: «موضع طولانی مدت آمریکا این بوده که آقای اسد باید از قدرت برود و انتخابات دموکراتیکی برای پایان دادن به درگیری‌هایی که وارد سال ششم می‌شود،‌ برگزار شود.»

«هیلاری کلینتون» رقیب شکست خورده‌ ترامپ از حزب دموکرات، منطقه پرواز ممنوع را بر فراز سوریه پیشنهاد داده بود و شورشیان را به پایان حملات هوایی که تقریبا روند نبرد را به سود بشار اسد تغییر داده بود، امیدوار کرد. بعد از پیروزی ترامپ اما شورشیان از اطرافیان او خواستند تا به آنها کمک کند.

ایندیپندنت پیش‌بینی کرد که موضع رئیس جمهور منتخب آمریکا، تاکید بر تشکیل اتحادی با دولت سوریه و روسیه برای شکست دادن گروه تروریستی داعش باشد.


خبر تصادفی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
قطعا سیاست خارجی ایران در مباحثی از جمله هسته ای بسیار حساس است و دقت دارد تا تحریم های شدید اقتصادی را از روی کشور بردارد.تحریم هایی که ظالمانه بر علیه ایران اعمال شده و باعث شده ایران در از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه شود که هر کدام از این مشکلات ضربه های زیادی به روند پیشرفت ایران زده است.دولت روحانی و جناب دکتر ضریف،وزیر امور خارجه ایران توافقاتی مفید برای برداشتن تحریم های اقتصادی انجام داده ایند که این توافقات در راستای برداشتن تحریم ها و به دست آوردن قدرت اقتصادی قبلی ایران است

 main:

شرح خبر:


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس؛ جمعی از محققان، اساتید و تاریخ‎دانان ایرانی در نامه‌ای به رییس مجلس درباره‎ آسیب‎های ناشی از تشکیل فراکسیون‎های قومی و زبانی هشدار دادند و خواستار رسیدگی شدند.

متن نامه به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

رییس محترم مجلس شورای اسلامی ایران

جناب آقای دکتر علی لاریجانی دامت توفیقاته

اینجانبان امضاء کنندگان ذیل، گروهی از جامعه‎ پژوهش‎گران تاریخ و تاریخ‎دانان ایرانی هستیم که در واکنش به اخبار رسیده، مبنی بر ارائه‎ی طرح تأسیس «فراکسیون ترک زبانان» در مجلس محترم شورای اسلامی و شنیدن زمزمه‎ی تشکیل فراکسیون‎های مشابه، نظر آن عالی‎جناب را به آسیب‎ها و صدماتی که اجرایی شدن این ایده به اساس وحدت ملی کشور می‎تواند زد و امکان بروز خطر تضعیف همگرایی ملی و ایجاد حس واگرایی مابین اقوام و هویت‎های قومی ایرانی، ناشی از متحقق شدن این برنامه جلب می‎نماییم.

ریاست محترم

ما دغدغه‎ها و نیازهای نهادین فرهنگی، رفاهی، اقتصادی و سیاسی تمامی اهالی شریف ایران را به رسمیت و محترم شناخته و خواهان تلاش و برنامه‎ریزی مسئولان مربوطه با همراهی آحاد مردم، در پاسخ‎گویی عملی و اجرایی نمودن طرح‎ها برای رفع محرومیت‎ها و تحقق خواست‎ها و حقوق فطری تمامی ابناء ملت در جای جای این سرزمین مشترک هستیم، اما تقسیم بندی مجلس شورای اسلامی را به دسته‎بندی‎های قومی، در نهایت اقدامی واگرایانه در جهت سست نمودن اتصال حلقه‎های زنجیر هویت ایرانی و بستر ساز واگرایی ملی از پیکره‎ی ایران بزرگ و متحد می‎دانیم.

معتقدیم که ضروری‎ست تا از چهره‎ی جای جای کشور، تا اعلاء درجه‎ی امکان و بر حسب ضرورت،رفع محرومیت شده و بستر آماده‎ای برای گام برداشتن در مسیر توسعه‎ی هماهنگ و  همه‎جانبه و بی‎تبعیض و درون‎زاد تمامی سرزمین ایران معطوف به امکانات و توانمندی‎ها و نیازها و ضرورت‎های منطقه‎ای، فراهم آید، لیکن تقسیم نمایندگان ملی را در واحدهای منشعب قومی و زبانی در پیکره‎ی مجلس، به زیان تثبیت و تقویت و تداوم وحدت ملی ایران می‎شماریم.

ما بر این باوریم که همچنان مطابق اصل 84 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هر نماینده به علاوه وکالت از جانب مردمان حوزه‎ی انتخابیه‎ی خود وکیل عام تمامی مردم ایران نیز هست و می‎بایست نسبت به وجود هر نوع نارسایی و محرومیت در سراسر کشور احساس مسئولیت و پیگیری داشته باشد و در مورد سرنوشت مشترک اهالی ایران دارای مسئولیت مشترک با تمامی نمایندگان محترم مجلس است.

اجرایی شدن این طرح، ضرورتا موجب واگرایی اعضاء فراکسیون‎های قومی از وضعیت زندگی مادی و معنوی سایر نقاط خارج از حوزه‎ی قومی و زبانی آنان خواهد شد و عملا میدان رقابتی برای پیشبرد برنامه‎های متنوعه‎ی توسعه و رفاه در واحدهای منفصله از یکدیگر خواهد گردید.

درون‎مایه‎ی جوهری این‎گونه طرحها، وانهادن وضعیت عمومی کشور و رقابت بر سر سهم‎خواهی‎های هرچه بیشتر منابع و امکانات و تأسیسات نه به نسبت نیاز و محرومیت، بلکه بر اساس برتری شمار نمایندگان هر فراکسیون قومی‎ست که طبیعتا موجد تبعیض و نارضایتی هرچه بیشتر خواهد بود. در چنین وضعیتی، پیوند همگرایانه‎ی ملی، به رقابت واگرایانه‎ی قومی مبدل گردیده و زمینه‎ی احساس ناپیوستگی فرهنگی و سیاسی مابین نواحی مختلف مملکت فراهم خواهد شد.

ریاست محترم، هیئت رئیسه‎ گرامی و نمایندگان عالی‎قدر

از نظر اینجانبان با نگاهی تاریخ‎نگرانه که بافتار چند لایه و رنگارنگ فرهنگی ایران زمین و غنای هویتی آن را مطالعه می‎کنیم و به خوبی می‎دانیم که همسان‎سازی آمرانه و نادیده گرفتن تنوع زبان و فرهنگ و رفتار اجتماعی مردمان ایران و الزامات پبوسته به آن نیز، نافی حقوق فطری انسان‎ها و زمینه‎ساز بروز بحران‎هاست و دقت نظر و توجه به این حقوق و نیازها ضروری‎ست، در عین حال اعتقاد راسخ داریم که عرصه‎ی مجلس می‎بایست صحنه‎ی تلاش در جهت پر کردن شکاف‎های ناشی از تفاوت‎های آشکار در سطح معیشت و در زمینه‎ی توسعه‎ی نامتوازن بخش‎های گوناگون کشور باشد و فارغ از تعصبات منطقه‎ای، توجه نمایندگان محترم در عرصه‎ی داخلی معطوف به سیاست‎گزاری در جهت کاستن هرچه بیشتر فاصله‎ها در  آموزش، اشتغال، رفاه، توسعه وتقویت فرهنگی و محو بستر‎های فساد و بحران‎های اجتماعی در اولویت‎های مناطق محروم‎تر باشد تا هرچه بیشتر علل و دلایل نارضایتی از میان برداشته و مفهوم وحدت و همگرایی ملی، به سمت و سوی استحکام هرچه بیشتر طی طریق نماید.ایجاد فراکسیون یا فراکسیون‎های قومی منطقه‎ای، عملا میدانی نابرابر برای رقابت گروه‎های زبانی و نژادی نابرابر در جهت گرفتن امتیاز هرچه بیشتر به نفع واحدهای خود خواهد بود و عملا به مفهوم واگرایی سیاسی و ملی ره‎سپر خواهد گردید و در این میان برنامه‎های ملی از اولویت و ضرورت خواهد افتاد و گروه‎های کوچک‎تر جمعیتی، همواره احساس غبن و نارضایتی خواهند داشت.

ریاست محترم، هیئت رئیسه‎ معزز و نمایندگان گرامی مجلس شورای اسلامی

ما جمعی از جامعه‎ی پژوهش‎گران تاریخ و تاریخ‎دانان ایرانی که بخش قابل توجهی نیز از وابستگان و اهالی مناطق آذری زبان کشور را شامل می‎گردد، مصرانه از آن نمایندگان محترم تقاضامندیم دغدغه‎های ما و دیگر آحاد مردم شریف کشورمان، مبتنی بر تقویت همگرایی و پیوند ملی و علقه‎های میهنی را با عدم ایجاد زمینه‎ها برای تقسیم سیاسی مجلس به دسته‎های قومی و منطقه‎ای مبتنی بر تفاوت‎های زبانی و نژادی و هویتی، تأمین نمایند.

جمعی از پژوهش‎گران تاریخ و جامعه‎ تاریخ‎دانان ایرانی

اسامی:

ماهرخ ابراهیم پور، مجتبی ابراهیمی، محمدرضا ابن الرسول، پیمان ابوالبشری، فاطمه احمدوند، علی اکبر احمدی دارانی، محمد رضا اخضریان، امید اخوی، شهرام اردشیریان، مهری اسدی، مهدی اسلامی، حبیب اله اسماعیلی، علیرضا اشتری، لیلا اشرفی، فاطمه اصغری، علیرضا افشاری، مهدی امانی یمین، چنگیز امیری، زهرا امیری، اکبر ایرانی، امیر ایمانی‎پور، مسعود آتشگران، محمد حکیم آذر، امیر آریان راد، محمد آمره، امیر آهنگران، علی اصغر بابا صفری، طاهر بابایی، انسیه باقری، محمد باقری، نرجس بختیار خلج، بهمن براتی، حمید بصیرت منش، علی بهرامیان، علی تقی پور، مریم تقی زاده، فائزه توکلی، نرجس توکلی، یعقوب توکلی، حمید ثنایی، مرضیه جبرائیلی، جمیله جعفرپور، حلیمه جعفرپور نصیر محله، محمود جعفری دهقی، سید عبدالصالح جعفری، سجاد جمشیدیان، کورش جنتی، ناصر چاری، مهرداد چترایی، امیر حسین حاتمی، مصطفی حافظی، انیس حسینی، آسیه حسینی، زینب حسینی، سید رضا حسینی، سید محمد حسین حسینی، سید مصطفی حسینی، مرضیه حسینی، سپیده حکمی، سارا خاتمی، سیروان خسروزاده،علی خسروی، فرهاد دشتکی نیا، ضحی دلداده اصل، حسین دوستی، حمید رجب نسب، زهرا رحمت، زهرا رحیمی، محسن رحیمی فر، اکبر رسولی، مرتضی رشیدی، سیما رضایی، حمید رمضانی، رحمت رمضانی، جمشید روستا، کیمیا زارعی، فاطمه زرگری، زهرا زند، فرهاد زیویار، لیلا ساجع، سلمان ساکت، رویا سپهر آریا، عزیزه سجودی، محسن سراج، حسن سرآبیار، مجتبی سلطانی احمدی، مریم سلطانی، مهدی سلطانی، روح الله سلگی، مراد سلیمانی زمانه، حسین سلیمی، زرشام سنجابی، معصومه سیاح، میترا سیافی، محمد شایگان، علی شجاعی صائین، سعید شفیعیون، علی شکفته، هلنا شینی دشتگل، رامین صادقی، محمد صادقی، مریم صادقی، یونس صادقی، منصوره صالحی، زهره صفری، محمود طاهر احمدی، سید محمد منصور طباطبایی بهبهانی، علی ططری، فاطمه عاشری، مهدی عبادی، علیرضا عبداللهی خوش مردان، فاطمه عبدلی، عیسی عبدی، محمد علی عجم، جواد عربانی، جواد عسکری، میلاد عطار، هانیه علوی پناه، علیرضا علی صوفی، ابراهیم عمادی، فاطمه غیاثی، محمد فردوسی، زینب فضلی، عاطفه فیض، گلناز قادرپور، راضیه قادری، عباسعلی قاسمعلی، عبدالرحیم قاضی، مینا سادات قائمی راد، رسول قلیچ، ابوالفضل قیامی، مهدیه قیصری، معصومه سادات کاتوزی، محمد علی کاظم بیکی، سمانه کرمیان، فاطمه کریمی، مهدی کریمی، یدالله کلاهداری، مهتاب گلستانی، رضا گلشن مهرجردی، مصطفی گوهری فخرآباد، احمد رضا متولی، محسن محمدی فشارکی، آرزو مصیبی، مریم معزی، مجدالدین معلمی، رضا معینی، مجتبی مقدسی، زهرا منتهایی، علی منوچهری، جواد موسوی، سید علیرضا موسوی، ابراهیم موسی پور، صدیقه مولایی، مرجان مهدوی مقدم،علی مؤذنی، سید سعید میر محمد صادق، زینب سادات میرشفیعی، سعید نجار، سید مهدی نوریان، رحیم نیکبخت میرکوهی، محمد محمود هاشمی، زینب هیبتی، علی یحیایی، هومن یوسفدهی وعثمان یوسفی.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
خبر های بروز دنیا برای تمامی سنین در این سایت موجود است.شما بازدیدکنندگان محترم میتوانید روزانه خبر های زیاد و مهم را در این سایت بخوانید و از اخبار روز دنیا با خبر شوید.کافی است فقط در این وب سایت گردش کنید و در تمامی موارد این وب سایت جستجوی لازم را انجام دهید.خبر های سیاسی در این سایت شامل خبر های دولت یازدهم و عملکرد آن ها در این دوره است که باید بررسی های دقیقی در این زمینه انجام شود.عملکرد این دولت مثبت بوده و در بخش برجام کار های زیادی انجام شده که شایسته تقدیر و تشکر است

 main:

شرح خبر:

غلامرضا عباسی رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در بازدید از غرفه باشگاه خبری فارس (توانا) گفت: افزایش دستمزد کارگران و درنظر گرفتن نظرات نماینده کارگران و کارفرمایان در اصلاحیه قانونکار از درخواست‌های کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران است.

وی تأکید کرد: حداقل حقوق کارگری در ایران به هیچ وجه پاسخگوی معیشت خانواده نبوده و حتی این رقم پاسخگوی 8 روز زندگی نخواهد بود.

عباسی افزود: پایین بودن دستمزد کارگران از دغدغه‌ها و معضلات جامعه کارگری بوده و باید به گونه‌ای تنظیم شود که به واقعیت‌های معیشتی نزدیک باشد.

وی دولت را محور اصلی در تعیین دستمزد معرفی کرده و گفت: با توجه به اینکه در شورای عالی کار، دولت در دو نقش کارفرمای بزرگ و حاکمیتی ظاهر می‌شود، بنابراین نظرات تعداد اندک نمایندگان کارگری در مصوبات شورای عالی کار اثرگذار نیست.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران، تشریح کرد: کمیته‌های دستمزدی با توجه به وظیفه این کانون، همه ساله در سطح کشور ایجاد شده و بررسی‌هایی را براساس معیشت، تورم و دیگر مسائل جامعه کارگری انجام داده و نتایج نهایی پس از ارسال به دفتر مرکزی کانون عالی به شورای عالی کار ارسال می‌شود.

وی افزود: نتایج صورت‌گرفته باید به صورت سه‌جانبه یعنی توسط دولت، کارگر و کارفرما بررسی شده و تصمیمات نهایی اتخاذ شود، اما در این میان به دلیل فقدان صداقت کافی، نظرات جامعه کارگری به طور کامل اعمال نمی‌شود.

عباسی نقش حاکمیت دولت را در تصمیم‌گیری‌های یکجانبه مؤثر دانست و گفت: دولت در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها در خصوص جامعه کارگری به خصوص اصلاح قانون کار به صورت یکجانبه عمل کرده و این نارضایتی کارگران را در پی دارد.

وی جامعه کارگری را نجیب‌ترین قشر جامعه دانست و افزود: اعتراض کارگران و تشکل‌های رسمی کارگری در جهت تأمین معیشت اجتماعی بوده و تجربه نشان داده این قشر در صحنه‌های انقلاب و نظام از اولین‌ها و پیشگامان هستند.

عباسی، اصلاح قانون کار را از دیگر موضوعات بسیار مهم در جامعه کارگری عنوان کرده و افزود: دولت برخلاف آنچه که در برنامه پنجم، مجلس را مکلف به اصلاح قانون کار با نظر شرکای سه‌جانبه و با مؤلفه‌های مشخص کرده بود، متأسفانه نظرات جامعه کارگری و حتی کارفرمایان را لحاظ نکرده و لایحه مورد نظر را به صورت یکجانبه تقدیم مجلس کرده است.

رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های کارگران ایران تأکید کرد: با وجود همه اعتراضات، دولت هیچ توجهی نکرده و نظرات قشر کارگران را که همراه با خانواده‌هایشان بیش از نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، درنظر نگرفته است.

وی افزود: گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه‌ها و معضلات کارگران و نمایندگان جامعه کارگری وجود نداشته و کانون عالی به عنوان نماینده رسمی کارگران اعتراضی جدی دارد.

عباسی گفت: آنچه به مجلس شورای اسلامی ارسال شده، باید عودت داده شود و پس از اعمال نظرات جامعه کارگری و کارفرمایی، برای بررسی به مجلس برده شود.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی :
سایت های خبری روزانه بروز شده میشود و توسط جدید ترین اخبار ایران این اتفاق می افتد.باید دانست که جدید ترین اخبار ایران و جهان لحظه به لحظه در اینم سایت ها موجود است.خبر های ورزشی این سایت شامل خبر های لیگ های ایران و بازی دربی پایتخت است.بازی های حساس لیگ ایران را پوشش میدهیم و به بررسی دقیق عملکرد هر یک از بازیکنان لیگ میپردازیم.لیگ ایران خیلی زود و سریع شروع شده و تمامی بازی ها با کیفیت بالا و در بالاترین سطح انجام میشود.تمامی بازیکنان لیگ با قیمت هایی گران در باشگاه های لیگ ایران بازی کرده و روزانه تمرینات زیادی را انجام میدهند

 main:

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل در حاشیه مجمع عمومی جمعیت رهپویان و در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره برنامه اصولگرایان برای ائتلاف در انتخابات 96 اظهار داشت: در این زمینه کارهایی شده که ان‌شاءالله به زودی اعلام می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: اصولگرایان برای حضور هماهنگ و مبتنی بر وحدت در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برنامه دارند که به زودی برنامه خود را اعلام می‌کنند. البته تاریخ دقیق آن مشخص نیست ولی ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد.

این فعال اصولگرا تاکید کرد: یک حرکتی توسط عده‌ای از خدمتگزاران انقلاب اسلامی برای حضور جدی در انتخابات صورت گرفته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس، در خصوص رسیدن به نامزد واحد و برنامه اصولگرایان در این زمینه خاطرنشان کرد: اصولگرایان دو برنامه دارند که یکی ساز و کار برای رسیدن به وحدت و دیگری ساز و کار برای رسیدن به فرد واحد است که ما این مسیر را تعقیب می‌کنیم.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با حضور 16 تیم در حال پیگیری می باشد. در حالی که تا پایان هفته ششم رقابتها تیم پرمهره استقلال تهران با مربیگری علیرضا منصوریان موفق به کسب برد نشده است و تنها با 4 امتیاز در رده پانزدهم جدول جا خوش کرده است. در آخرین دیدار استقلال به مصاف حریف سرخپوش پایتخت یعنی پرسپولیس رفت و این بازی حساس علیرغم حساسیت بالا بسیار سرد بود و با نتیجه صفر صفر به پایان رسید. استقلال تهران در هفته بعد رقابتها باید به مصاف ذوب آهن اصفهان برود و پرسپولیس نیز باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود. بازی استقلال تهران در روز سه شنبه در ورزگاه آزادی برگزار می گردد

 main:

شرح خبر:

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس مسعود خوانساری در بیستمین جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران با بیان اینکه رتبه فضای کسب و کار ما از بین 190 کشور در سال 2016 از 118 به 120 تنزل یافته است گفت : با توجه به اینکه ایران جزء 20 اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود این جایگاه مناسب و شایسته ما نیست و نشان می دهد که تشویق سرمایه گذاری خارجی و داخلی انجام نمی شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه در تجارت فرامرزی رتبه ایران در بین 190 کشور 170 است افزود: اگرچه با ایجاد پنجره واحد یک رتبه ارتقاء یافته ایم ولی در بحث واردات و صادرات دچار مشکل هستیم.

خوانساری تصریح کرد: متوسط زمان انطباق اسناد واردات و صادرات در مرز در ایران 101 ساعت است در حالیکه این زمان در 18 کشور دنیا صفر و در 25 کشور دنیا هم یک ساعت است.

رییس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت:این موضوع نشان می دهد که بروکراسی حاکم در واردات و صادرات زیاد و موجب پایین آمدن رتبه ما در تجارت فرامرزی میشود.

وی با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در ایران از سال 91 به بعد منفی است بیان داشت: رشد اقتصادی نیازمند مثبت کردن رشد رشد سرمایه گذاری است که به دلیل مشکلات بانکی موفق به سرمایه گذاری خارجی نشده ایم.

خوانساری بیان داشت: بهبود فضای کسب و کار میتواند مشکلات را حل و موجب ترغیب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری شود.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تامین اجتماعی صنعت را زمین گیر کرده و به تولید اسیب جدی زده است بیان داشت: اخذ بیمه بابت خرید و فروش کالا کار غیر قانونی است که تامین اجتماعی انجام می دهد.

وی افزود: همچنین موضوع بازرسی از کارگاه ها که بر اساس قانون می توانند ظرف 6 ماه بازرسی کارگاه انجام شود که تامین اجتماعی ان را به 10 سال بسط داده است.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: موضوع دیگر هم بحث ترکیب اعضای هیت های حل اختلاف است که خواهان حل و فصل ان هستیم.

وی افزود : برای حل این مسایل با تامین اجتماعی جلساتی برگزار شده و آقای ربیعی هم در جلسه ای که در هیات نمایندگان حضور داشتند قول حل این مشکلات را دادند که هنوز اتفاقی نیفتاده است.

خوانساری گفت: همچنین شورای گفت وگو جلساتی را برگزار کرد که نتیجه ای برای حل این معضل ارایه نشد.

وی افزود: نامه ای هم در این رابطه به معاون اول رییس جمهور از سوی اتاق تهران ارسال شد که علیرغم این اقدامات هنوز مشکلات صنعت در رابطه با تامین اجتماعی به قوت خود باقی است.

رییس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: ما اگر به دنبال سرمایه گذاری و اشتغال در کشور هستیم باید قانون را رعایت کنیم و اقدامات خلاف قانون تامین اجتماعی صنعت را زمین گیر کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد:‌ در 7 ماهه ابتدای امسال، صادرات 4.3 درصد داشته و ارزش آن 24.6 میلیارد دلار بوده است.

وی با بیان اینکه واردات در 7 ماهه ابتدای امسال 24 میلیارد دلار بوده است، گفت: نسبت به سال گذشته یک دهم درصد واردات کاهش داشته است.

وی بیان داشت: کثرت قوانین و مقررات، محیط کسب و کار را مختل کرده و دولت باید روی این موضوع کار کند.

وی با اشاره به اینکه دولت در حال تهیه بودجه است، گفت:‌امیدواریم زخم کهنه چند ساله که همان بدهی‌های دولت به بخش خصوصی است، در بودجه دیده شود و امسال مطالبات بخش خصوصی از دولت پرداخت شود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: انتظار ما از دولت و مجلس به عنوان بخش خصوصی، واقعی نوشتن بودجه است، زیرا هر ساله بودجه 50 الی 60 درصد مازاد بر واقعیت است و به همین دلیل توسعه طرح‌های عمرانی مغفول می‌ماند.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
مسابقات پارالمپیک در حالی به پایان رسید که مرگ دوچرخه سوار کشورمان تلخ ترین رویداد کاروان ایران و همچنین کمیته بین المللی المپیک بود. آقای گلبارنژاد  در مسیر مسابقه دوچرخه سواری کوهستان در شیب تند مسیر کنترل خود را از دست داد و ساعاتی پس از ورودش به بیمارستان جان خود را از دست داد. این تلخ ترین خبر تاریخ پارالمپیک برای ایران بود. در مراسم اختتامیه یک دقیقه سکوت به احترام این ورزشکار کشورمان همه جا را فراگرفت. همچنین پررچم کشورمان نیمه برافراشته ماند

 main:

شرح خبر:

سعید صادقی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه (باشگاه خبری توانا) خبرگزاری فارس اظهار داشت: آنچه در جنگ 8 ساله اتفاق افتاد دگرگونی را در عکاسی ایران شکل داد و حتی نگاه عکاس غربی نیز تغییر یافت. در واقع نگاه مستند به جنگ وارد عرصه شد.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس عکاس حرفه‌ای نبودیم و حتی کلاس و دوره آموزشی هم نداشتیم اما عکس‌های آن موقع را با نفس آدم‌های جنگ در قاب‌مان بستیم و حقیقت نفس‌ها را دیدیم.

عکاس دوران دفاع مقدس گفت: بنده بعد از دفاع مقدس در جنگ‌های دیگری شرکت کردم اما جنس دفاع مقدس با جنگ‌های دیگر فرق دارد. هرچه نگاه می‌کنم نفس رزمندگان دفاع مقدس در عکس‌های دیگر نیست گویا جنس آن آدم‌ها طور دیگری بود.

صادقی بیان داشت: مثلاً وقتی در کنار شهید مهدی باکری بودیم جنگ و خون جنگ را احساس نمی‌کردیم و و با لذت به آن نگاه می‌کردیم چرا که این دفاع حالت عبادت داشت.

وی خاطرنشان کرد: عکاسی دفاع مقدس ما تکنیکی نبود اما هر کسی این عکس‌ها را می‌بیند گویا عکس‌ها با مخاطب حرف می‌زند. حتی یک کارگردان مطرح آمریکایی با دیدن عکس‌هایم گفت در عکس‌های جنگ شما زندگی و نفس وجود دارد.

عکاس دوران دفاع مقدس تصریح کرد: چرا عکاسی جنگ ما توسط دانشجویان نقد و بررسی نمی‌شود و کسی سمت این جنس نگاه نمی‌رود، در حالی که باید جوانان دنبال حاصل کار عکاسان جنگ باشند که چه تأثیری داشته است. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی جنگ در عکاسی ما به نوعی زندگی است لذا انتظار می‌رود جوانان دنبال این باشند.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
کاروان جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بزرگ پارالمپیک کار خود را با کسب پانزدهمی به پایان رساند. ورزشگاران ایران در این رقابتها با کسب هشت مدال طلا, نه مدال نقره و هفت مدال برنز و در مجموع 24 مدال کار خود را به پایان رساند. ایران در دوره قبلی رقابتهای پارالمپیک موفق به کسب رتبه یازدهم در جدول مدال ها شده بود و از این حیث رتبه ایران چند پله نزول پیدا کرده بود. همچنین حادثه تلخ این رقابتها که کام همه ورزشکاران را تلخ نمود مرگ دوچرخه سوار کشورمان در مسیر مسابقه بود

 main:

شرح خبر:

«وحید ایمانی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: مدیران روابط عمومی نهادها، سازمان و وزارتخانه‌هایی که مسئولان آن به برنامه‌های تلویزیونی می‌آیند تلاش می‌کنند تا سؤالات خاصی از آنها پرسیده شود.

وی افزود: در برنامه متن و حاشیه به دنبال آن هستیم که ابهامات موجود در ذهن مردم را از مسئولان بپرسیم و می‌کوشیم از فضای کلیشه‌ای غالب در برنامه‌های سیاسی تلویزیون خارج شویم.

ایمانی تصریح کرد: شعار برنامه متن و حاشیه آن است که مسئولان باید در این برنامه به سؤالات مردم به صورت شفاف پاسخ دهند.

مجری برنامه متن و حاشیه اظهار داشت: در مواجهه با مردم از آنها سؤالات و ابهامات و مشکلات‌شان را در خصوص وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها می‌پرسیم تا ایراد کار مسئولان مشخص شده و برخی اقدامات آنها نیز تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی خودمان دستگاه‌ها، ارگان‌ها، سازمان و وزارتخانه‌های ایرانی را نقد می‌کنیم جایی برای نقد کردن شبکه‌های بیگانه مانند بی‌بی‌سی، صدای آمریکا و من و تو نخواهد بود.

ایمانی گفت:‌ البته برخی مسئولین کمی کم لطفی می‌کنند. مثلا تا به حال آقای محمدجواد ظریف را تاکنون 7 الی 8 بار به برنامه متن و حاشیه دعوت کرده‌ایم که نیامده است.

وی افزود: هر مسئولی نسبت به هر سؤالی مخصوصا سؤالات چالشی از خود مقاومت به خرج می‌دهد.

مجری برنامه متن و حاشیه درباره علل اینکه برخی قسمت‌های برنامه‌های متن و حاشیه مخاطب نیست، گفت: این امر را قبول دارم زیرا حتی برخی قسمت‌های برنامه ما هم در اخبار پوشش داده نمی‌شود.

ایمانی ادامه داد: تلویزیون باید بپذیرد که دایره خطوط قرمز خود را بازتر کند و باید از تمامی مسئولان سؤال پرسیده شود.

وی بابیان اینکه تیم کارشناسی برنامه برای سوژه‌یابی و سؤالات 5 یا 6 نفر هستند، گفت: از فردای برنامه پخش شده جستجوی برنامه بعدی آغاز می‌شود که این امر براساس مسائل روز صورت می‌گیرد ضمن اینکه کار مطالعاتی ما هم از روز سه‌شنبه‌های هر هفته آغاز می‌شود.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
مسابقات پارالمپیک در حالی به پایان رسید که مرگ دوچرخه سوار کشورمان تلخ ترین رویداد کاروان ایران و همچنین کمیته بین المللی المپیک بود. آقای گلبارنژاد  در مسیر مسابقه دوچرخه سواری کوهستان در شیب تند مسیر کنترل خود را از دست داد و ساعاتی پس از ورودش به بیمارستان جان خود را از دست داد. این تلخ ترین خبر تاریخ پارالمپیک برای ایران بود. در مراسم اختتامیه یک دقیقه سکوت به احترام این ورزشکار کشورمان همه جا را فراگرفت. همچنین پررچم کشورمان نیمه برافراشته ماند

 main:

شرح خبر:

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه خبری «سی.ان.ان» در مطلبی پیرامون «مشکلات فراروی رییس جمهور بعدی آمریکا» که قرار است هفته جاری انتخاب شود با اشاره به ستیز در عراق و سوریه، شعله ور شدن تنش‌های قومیتی خاورمیانه، رهبر غیر قابل پیش‌بینی کره شمالی و توسعه زرادخانه اتمی این کشور، به چالش  کشیدن آمریکا از سوی چین بابت دریای چین جنوبی و حضور موشک‌های اتمی روسیه در مرزهای  اعضای ناتو  و مخالفت این کشور با رویکرد آمریکا در سوریه نوشت: رییس جمهور بعدی آمریکا با مجموعه‌ای از رویدادهای غیرمترقبه  و موارد مخربی مواجه می‌شود که البته برخی آن‌ها قطعیت دارند .

«مارک دوبو ویتز» مدیر اندیشکده «دفاع از دموکراسی‌ها» در این زمینه گفت: «من چالش زودرسی را پیش بینی می‌کنم .»

وی با نام بردن از «ایران به عنوان چالشی قوی» گفت: «دولت جدید آمریکا باید خود را برای مجموعه‌ای از واکنش‌های  متناسب و نامتناسب آماده کند.»

بر این اساس، تحلیلگران دیگر البته چالش‌های زودرس را از «آسیا و اروپا» پیش‌بینی کردند  به طوری‌که «ویکتور چا» مشاور ارشد «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل»  گفت: «کره شمالی به یقین دولت بعدی آمریکا را به چالش می‌کشد.»

«جیمز کلپر» رییس آژانس اطلاعات ملی آمریکا نیز در ماه اکتبر سال جاری با اذعان به این مسئله گفت: «این معضل بسیار بدتر از هشت سال قبل است و مستلزم این است که دولت بعدی گام‌های قاطعانه چون تحریم شرکت‌های چینی که در تعامل با کره شمالی هستند و یا تغییر سیاست در زمینه دفاع موشکی را اتخاذ کند.»

«آرون دیوید میلر» معاون اندیشکده «ویلسون سنتر» نیز با اشاره به روابط آشفته آمریکا با ترکیه گفت: «آمریکا فاقد دوستان سنتی  خواهد بود و در نقطه مقابل دشمنان سنتی ما با هم متحد می‌شوند.»

«جاش لاندیس» رییس «مرکز مطالعات خاورمیانه» در دانشگاه اوکلاهاما نیز در این زمینه گفت که «سوریه» آزمون دشواری برای رییس جمهور بعدی است.

وی افزود: «در زمینه حمایت از افراد و گروه‌ها در سوریه گزینه‌های دشواری را پیش رو داریم. اگر ما از کردها دفاع کنیم، آنگاه با ترکیه به اختلاف می‌افتیم. اگر از ترک‌ها و شورشی‌ها حمایت کنیم، باید با روسیه در بیافتیم و از حمایت از کردها دست برداریم.»

  • رضا محمودی