اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

 main:

خبر اصلی


به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان سمنان، آیین رونمایی از نخستین شناسنامه بهداشتی فعالیت عاملان خریدوفروش دام در استان سمنان با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، مدیران میدان‌ها دام و جمعی از عاملان خریدوفروش دام در اداره کل دامپزشکی استان سمنان برگزار شد.

در این مراسم به‌صورت نمادین نخستین شناسنامه بهداشتی توسط مدیرکل دامپزشکی استان سمنان به یکی از عاملان خریدوفروش دام حاضر در جلسه اهدا شد.

محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در این مراسم با اشاره به نقش اثرگذار عاملان خریدوفروش دام در راستای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی با شناسایی و ساماندهی این افراد و با مشارکت و همکاری آن‌ها از آسیب‌های جدی که ممکن است از طریق حمل‌ونقل دام به امنیت غذایی و اجتماعی جامعه وارد شود، پیشگیری خواهد کرد.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
مسابقات المپیک ریو برای کارون ایران به خوبی المپیک لندن تمام نشد.والیبالست های ایران برای اولین بار به المپیک راه پیدا کردند و توانستند از گروه خود نیز صعود کنند.اما کیفیت بازی والیبالیست های ایران با انتقادات شدید مواجه شد.البته مسدومیت برخی بازیکنان ایران نیز تاثیر زیادی در این افت کیفیت داشت.وزنه برداری ایران توانست دو مدال طلا کسب کند.اما بهداد سلیمی که یکی از اصلی ترین امید های ایران برای کسب مدال طلا بود در کمال ناباوری و توسط داوری غلط از دور مسابقات کنار رفت

 main:

خبر اصلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، همایش «همکاری در حوزه زیرساخت؛ سرمایه‌گذاری در آینده آسیا» با حضور «رضی‌بیک کاجاشف» وزیر اقتصاد قرقیزستان، «حیرافمی حاناآکا» معاون نخست وزیر ژاپن و همچنین نمایندگان 17 شرکت‌ بزرگ ژاپنی و بانک توسعه آسیایی امروز در بیشکک برگزار گردید.

وزیر اقتصاد قرقیزستان در این خصوص اظهار داشت: امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌ها در راستای توسعه همکاری‌های «توکیو» و بیشکک می‌تواند کمک خوبی در حوزه زیرساخت‌های قرقیزستان باشد. ضمن اینکه این تفاهم‌نامه‌ها، پایه حقوقی خوبی برای پروژه‌های مشترک در حوزه‌های زیرساختی، جذب شرکت‌های ژاپنی و فناوری‌های موجود را به همراه خواهد داشت.

کاجاشف همچنین در این همایش با اشاره به سطح نامطلوب روابط اقتصادی بین 2 کشور، اظهار داشت: با وجود رابطه دوستانه بیشکک و توکیو، حجم سرمایه‌گذاری‌های مستقیم ژاپن در این کشور تاکنون تنها 188 هزار دلار بوده است که این میزان با توجه به ظرفیت طرفین بسیار کم است.

وی افزود: در حال حاضر شرایط برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری بین 2 کشور مهیا شده و دولت قرقیزستان نیز اصلاحات اقتصادی را در دستور کار خود قرار داده است تا ضمن جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی بتواند در فراهم آوردن شرایط لازم برای جذب سرمایه‌گذاران موفق عمل نماید.

وزیر اقتصاد قرقیزستان عنوان کرد: ژاپن برای ورود به بازارها و فضای اقتصادی اوراسیایی، باید توجه خود را بیشتر به توسعه زیرساخت‌ها معطوف نماید.

هدف از برگزاری این همایش تقویت همکاری اقتصادی و تجاری بین محافل تجاری کشورهای حوزه آسیای مرکزی و بخصوص قرقیزستان با ژاپن برای طرح مسائل مربوط به توسعه زیرساخت‌ها در سطح دولتی و خصوصی بوده است.

بنابر توافقات صورت‌گرفته در این همایش، همکاری قرقیزستان با بانک توسعه آسیایی و ژاپن با تخصیص سرمایه 200 میلیارد دلاری از سوی آنها جهت توسعه پروژه‌های زیربنایی این کشور ادامه خواهد داشت.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
جایگاه ایران از لحاظ قدرت دفاعی در منطقه و حتی در جهان بسیار قوی تر از گذشته شده و این موضوع غیر قابل انکار است.به طوری که حتی دشمنان ایران نیز این موضوع را تایید میکنند و میدانند که ایران دیگر آن کشوری نیست که بتوانند به راحتی به آن حمله کنند و دیگر برای ایران تحدید های نظامی معنی ندارد.برای همین است که ایران را چندین سال است که توسط تحریم های اقتصادی تحت فشار قرار داده اند.موشک های ایران دارای برد زیاد و قادر است که اهداف خود را به صورت دقیق نشانه برود و این موشک ها تحدیدی برای دشمنان کشور است

 main:


خبر اصلی


به گزارش خبرگزاری فارس، پنجمین و آخرین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران کشور صبح امروز با سخنرانی اسماعیل نجار معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در مشهد آغاز به کارکرد.

در این دوره 4 روزه که با گفتمان " آمادگی موثر و بی درنگ از دولت تا جامعه " در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزار می شود، اعضای اصلی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان های خرسان های رضوی، شمالی و جنوبی، کرمان،یزد و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به برگزاری منطقه‌ای کارگاه تصریح کرد: این استان‌ها معمولاً استان معین همدیگر در هنگام بروز بحران هستند و حضور نمایندگان آنها در کارگاه، باعث هم افزایی بیشتر بین استان ها می شود.

معاون وزیرکشور با اشاره به ارجحیت مدیریت ریسک به مدیریت بحران تصریح کرد: مدیریت ریسک , مدیریتی هوشمند و مبتنی بر آینده نگری است که در صورت عدم شناخت مخاطرات نمی توانیم در جهت پیشگیری و مقابله با آن برنامه ریزی کنیم.

نجار توسعه مشارکت بین دستگاه ها، عکس العمل سریع، هشدار سریع و توان بخشی و فرهنگ سازی در بین مدیران و مردم را به عنوان گام های اساسی و استراتژیک در مدیریت بحران کشور عنوان کرد.

وی تأکید کرد: با توجه به حادثه خیزی کشور آمادگی مدیران و مردم در هنگام بروز حوادث طبیعی باید جز امور روزمره و اجتناب ناپذیر در آموزش باشد تا روند خدمات رسانی به آسیب دیدگان به نحو مطلوب صورت پذیرد که بر این اساس آموزش مهم‌ترین اولویت دولت در مدیریت بحران است.

طی دو سال گذشته این کارگاه‌ها برای 24 استان کشور در شهرهای تبریز، همدان، شیراز و رامسر برگزار شده است که با اتمام این دوره در مشهد، تمام مدیران دستکاه های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در 31 استان از این آموزش‌ها بهره‌مند می‌شوند.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
نسل جدید گوشی های آیفون به نام آیفون 7 وارد بازار شده است.قیمت بالای این دستگاه اولین چیزی است مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.اینکه امکانات این گوشی همراه واقعا آنقدر زیاد است که بخواهیم چنین هزینه برایش پرداخت کنیم جای بحث و گفتگو زیادی دارد.البته هنوز به صورت کامل وارد بازار نشده و اطلاعات دقیق تر را زمان ورود به بازار میتوان گرفت.اما چیزی که مشخص است این است که آیفون با این قیمت بالا مسلما خریداران خیلی کمی خواهد داشت و این شرکت باید فکری به حال این مشکل بزرگ بکند

 main:

به گزارش خبرگزاری فارس، فیلم‌های «جزیره رنگین» ساخته خسرو سینایی، «قول» ساخته محمدعلی طالبی، «تا آمدن احمد» ساخته صادق صادق دقیقی و «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان‌زاده در جشنواره بین‌المللی فیلم آبوجا به نمایش در می‌آیند.

جشنواره بین‌المللی آبوجا یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی انگلیسی زبان در غرب آفریقا محسوب می‌شود، از تاریخ 13 تا 16 مهر در کشور نیجریه برگزار می شود.

پیش از این، از طریق پخش بین‌المللی این بنیاد، فیلم‌های «جزیره رنگین» در جشنواره‌های ونکوور (کانادا)، کاسا آسیا (اسپانیا)، صوفیه منار (بلغارستان)، ظفار (عمان)، جاده ابریشم (کرواسی) و همچنین برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در دانشگاه یورک (کانادا)، «قول» در جشنواره‌های مونترال (کانادا)، سینه‌کید (هلند)، کودکان کانادا (کانادا)، بمبی (هند)، اولو (فنلاند) و همچنین برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی در دانشگاه یورک (کانادا)، «تا آمدن احمد» در جشنواره جایپور (هند/ با کسب دو جایزه) و «حکایت عاشقی» در جشنواره‌های مونترال (کانادا)، کاسا آسیا (اسپانیا / با کسب دو جایزه) و بنگلور (هند) حضور داشته‌اند.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
با شروع مهر دانشگاه ها و مدارس کشور باز شده و دوباره این مکان ها دانش آموزان و دانشجویان زیادی رفت آمد میکنند و به کسب علم و دانش میپردازند.تعداد زیاد دانشکاه های کشور باعث شده که انگیزه برای ادامه تحصیل دانشجویان بسیار کم شود و این نا امیدی از آینده شغلی میل و رغبت دانشجویان را از بین برده است.از طرفی کمبود امکانات در بسیاری از دانشگاه های کشور به چشم میخورد.امکانات مدارس کشور نیز بسیار کم است و باید با نگرانی زیاد به این وضعیت بد کشور رسیدگی شود تا باعث کاهش دانشجو محصل در سال های بعد نشود

 main:

به گزارش خبرگزاری فارس، در مرحله یک سی و دوم جام حذفی قرار بود تیم فوتبال مس کرمان روز جمعه در کرمان به مصاف تیم خیبرخرم آباد برود اما باشگاه خیبرخرم آباد از حضور در این رقابت‌ها انصراف داد تا تیم مس کرمان بدون دردسر به مرحله یک شانزدهم صعود کند.

مسعود امجدزاده مدیرعامل باشگاه مس کرمان در گفت و گو با خبرگزاری فارس این خبر را تایید کرد.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰


خبر اختصاصی:
پیشرفت تکنولوژی در ایران بسیار زیاد شده است.ایران همگام با بازارهای جهانی در رابطه با تکنولوژی پیش رفته و مردم ایران از تمامی امکانات جدید دنیا استفاده میکنند.امروزه اینترنت در ایران به صورت قابل ملاحظه ای بهتر شده و کاربران ایرانی نسبت به قبل اینترنت پرسرعت تری در اختیار دارند.قیمت اینترنت نیز بسیار کاهش یافته و این باعث شده تمامی قشر های جامعه بتوانند از اینترنت مناسب استفاده کنند و به دنیای مجازی وصل باشند.شرکت های زیادی نیز برای ارائه خدمات اینترنت در ایران وجود دارد

 main:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، وزارت خارجه ازبکستان از برقراری رژیم بدون روادید بین این کشور و لهستان از امروز خبر داد.

بر اساس این گزارش، از امروز 26 سپتامبر (5 مهر) بین ازبکستان و لهستان رژیم لغو روادید برای صاحبان گذرنامه‌های دیپلماتیک برقرار می‌شود.

بر این اساس، صاحبان گذرنامه‌های دیپلماتیک ازبکستان و لهستان رژیم بدون روادید را موقع ورود و خروج، ترانزیت و برای 180 روز اقامت در قلمرو یکدیگر عملی می‌کند.

بر اساس این قرارداد، دیپلماتهای ازبکستان و لهستان برای ماموریت در نمایندگی دیپلماتیک و یا کنسولگری می‌توانند طی مدت آکردیته خود بدون صدور روادید به قلمرو کشور میزبان ورود و خروج داشته و اقامت کنند.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • رضا محمودی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • رضا محمودی