اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

  • ۰
  • ۰

خدمات ما در نصب و راه اندازی دیزل ژنراتور، منحصر به دیزل ژنراتورهای فروخته شده توسط ما و یا منحصر به برند دیزل ژنراتور خاصی نیست. ما تجربه نصب دیزل ژنراتورهای گوناگون از جمله کاترپیلار، کامینزپاور، ام تی یو، دویتس، پرکینز، ولوو، ام وی ام، استورک، دوسان، لوول و درمن را داریم. ما به مشخصات فنی تمام موتورهای تسلط کافی داریم. هر دیزل ژنراتور و از هر منبعی که آن را خریداری کرده اید، ما آن را برای شما نصب می کنیم.

 

چرا برای نصب دیزل ژنراتور نیاز به یک متخصص حرفه ای دارید؟

‎ ‎همان طور که در بخش های دیگر نیز بیان شده است بیشترین بخش از مشکلات دارندگان دیزل ژنراتور به دو دلیل نصب غیر اصولی و نگهداری نامناسب است، در این صفحه به بحث نصب مناسب می پردازیم، این بحث در مورد دیزل ژنراتورهای با مصرف اضطراری است که معمولا در فضای بسته و در طبقات منفی نصب می شوند:

تامین هوای احتراق

‎تمام موتورهای دیزلی برای احتراق به اکسیژن و در نتیجه هوای کافی نیاز دارند. نرسیدن هوای کافی به موتور باعث انجام احتراق ناقص و در نتیجه کاهش توان دیزل ژنراتور می شود. در واقع عامل اصلی کاهش توان دیزل ژنراتور در ارتفاعات بالا همین کاهش چگالی هوا و کمتر شدن هوای ورودی به محفظه احتراق است. شرایط ایده آل طراحی بیشتر موتورهای دیزلی ارتفاع صفر (سطح دریاهای آزاد) است. میزان هوای مورد نیاز موتور دیزل به حجم موتور بستگی دارد و البته با بزرگتر شدن موتور دیزل، حجم هوای مورد نیاز آن نیز افزایش می یابد. به صورت کلی حجم هوای مورد نیاز برای احتراق در دفترچه راهنمای کاربر موتور دیزل ذکر شده است. اگر دفترچه راهنمای موتور دیزل خود را ندارید می توانید فایل پی دی اف آن را از قسمت دانلود این وب سایت دریافت کنید. اگر مدل موتور شما قدیمی و یا خاص است راهنمای آن را در اینترنت جستجو کنید و اگر پیدا نکردید، نگران نباشید و این کار را به ما واگذار کنید.

خروج هوای اگزوز

‎خروج هوای اگزوز دیزل ژنراتور نیز یکی از مهمترین پارامترهای تعیین کننده در نصب دیزل ژنراتورها می باشد. میزان هوای خروجی از اگزوز و درجه گرمای آن در دفترچه راهنمای موتور دیزل ذکر شده است. قطر و طول مناسب برای هدایت این حجم از هوا با توجه به طول مسیر افقی و عمودی با استفاده از قوانین حرکت سیالات قابل محاسبه است. به طور قطع و یقین، هر گونه محاسبه و برآورد کمتر از میزان مورد نیاز باعث ایجاد فشار برگشتی و در نتیجه ایجاد فشار بر روی توربو شارژر موتور، داغ کردن و متعاقبا از کار افتادن دیزل ژنراتور می شود. در موارد زیادی از نصب های غیر اصولی، ملاحظه شده که برای کاهش صدای اگزوز از روش های غیر علمی و بعضا عجیب مانند زیاد کردن تعداد زانویی ها، عبور اگزوز از داخل آب، تخلیه دود اگزوز در چاه استفاده شده است. این موارد ممکن است باعث کاهش صدای اگزوز شود ولی قطعا باعث ایجاد زحمت در تخلیه اگزوز موتور و داغ شدن آن می شود. هرچند، در صورت استفاده از سایلنسر اگزوز مناسب، صدای خروجی از اگزوز دیزل، آزاردهنده نخواهد بود و این اقدامات ضرورتی نخواهد داشت.

 خروج هوای گرم

‎یکی از تفاوت های عمده موتورهای دیزلی مورد استفاده در دیزل ژنراتور با نمونه های خودروی آنها تفاوت در جهت وزش باد رادیاتور است. در خودرو جهت باد رادیاتور از بیرون رادیاتور به سمت موتور دیزل است در حالی که در دیزل ژنراتور، جهت وزش باد برعکس است و از سمت موتور دیزل به سمت بیرون رادیاتور است. به عبارت دیگر پروانه رادیاتور موتورهای خودرو مکنده است در حالی که پروانه موتورهای ژنراتور دمنده است. در واقع پروانه رادیاتور موتورهای ژنراتور هوا را از روی دیزل ژنراتور عبور داده و به سمت بیرون رادیاتور هدایت می کند و باعث ایجاد گردش هوا در اطراف دیزل ژنراتور و در نتیجه خنک شدن آن می شود. مسیر هوا در جلو رادیاتور باید طوری طراحی شود که هوای خروجی را از اتاق دیزل ژنراتور خارج نماید.

تامین هوای مناسب

‎هر دستگاه دیزل ژنراتور علاوه بر هوای مورد نیاز برای احتراق، برای دفع حرارت تابشی منتشر شده در محیط به حجم مشخصی از هوا نیاز دارد. مقدار این حجم در دفترچه راهنمای موتور دیزل ذکر شده است. در واقع کل حجم هوای مورد نیاز دیزل ژنراتور عبارت است از جمع دو حجم هوای مورد نیاز برای احتراق و هوای مورد نیاز برای خنک کاری در واقع  این میزان هوا حد اقل هوای مورد امکان برای دیزل ژنراتور است که می بایست تامین شود.

سوخت و مسیر آن

‎چنانچه دیزل ژنراتور در شاسی خود مجهز به باک سوخت است، برای رساندن سوخت از باک به موتور، تمهید خاصی نیاز نیست و پمپ سوخت خود موتور دیزل این ماموریت را به خوبی انجام می دهد. کارهای مورد نیاز برای رساندن سوخت به باک و پرکردن آن بسته به استانداردهای پروژه و شرایط محل نصب متفاوت است.

کابل کشی صحیح

‎اندازه کابل ها تابع میزان جریان عبوری است که می توان اندازه کابل را از جدول محاسبه اندازه کابل استخراج نمود. مسیر عبور کابل یا داخل کانال و یا روی لدر می باشد که در هر دو حالت می بایست توسط بست های پلاستیکی مهار شود. در مجموع، نحوه صحیح کابل کشی تابع استانداردهای نشریه ۱۱۰ است.

  • ۹۷/۰۷/۲۳
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی