اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

  • ۰
  • ۰


خبر تصادفی:
مسابقات پارالمپیک در حالی به پایان رسید که مرگ دوچرخه سوار کشورمان تلخ ترین رویداد کاروان ایران و همچنین کمیته بین المللی المپیک بود. آقای گلبارنژاد  در مسیر مسابقه دوچرخه سواری کوهستان در شیب تند مسیر کنترل خود را از دست داد و ساعاتی پس از ورودش به بیمارستان جان خود را از دست داد. این تلخ ترین خبر تاریخ پارالمپیک برای ایران بود. در مراسم اختتامیه یک دقیقه سکوت به احترام این ورزشکار کشورمان همه جا را فراگرفت. همچنین پررچم کشورمان نیمه برافراشته ماند

 main:

شرح خبر:

سعید صادقی در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه (باشگاه خبری توانا) خبرگزاری فارس اظهار داشت: آنچه در جنگ 8 ساله اتفاق افتاد دگرگونی را در عکاسی ایران شکل داد و حتی نگاه عکاس غربی نیز تغییر یافت. در واقع نگاه مستند به جنگ وارد عرصه شد.

وی افزود: ما در دوران دفاع مقدس عکاس حرفه‌ای نبودیم و حتی کلاس و دوره آموزشی هم نداشتیم اما عکس‌های آن موقع را با نفس آدم‌های جنگ در قاب‌مان بستیم و حقیقت نفس‌ها را دیدیم.

عکاس دوران دفاع مقدس گفت: بنده بعد از دفاع مقدس در جنگ‌های دیگری شرکت کردم اما جنس دفاع مقدس با جنگ‌های دیگر فرق دارد. هرچه نگاه می‌کنم نفس رزمندگان دفاع مقدس در عکس‌های دیگر نیست گویا جنس آن آدم‌ها طور دیگری بود.

صادقی بیان داشت: مثلاً وقتی در کنار شهید مهدی باکری بودیم جنگ و خون جنگ را احساس نمی‌کردیم و و با لذت به آن نگاه می‌کردیم چرا که این دفاع حالت عبادت داشت.

وی خاطرنشان کرد: عکاسی دفاع مقدس ما تکنیکی نبود اما هر کسی این عکس‌ها را می‌بیند گویا عکس‌ها با مخاطب حرف می‌زند. حتی یک کارگردان مطرح آمریکایی با دیدن عکس‌هایم گفت در عکس‌های جنگ شما زندگی و نفس وجود دارد.

عکاس دوران دفاع مقدس تصریح کرد: چرا عکاسی جنگ ما توسط دانشجویان نقد و بررسی نمی‌شود و کسی سمت این جنس نگاه نمی‌رود، در حالی که باید جوانان دنبال حاصل کار عکاسان جنگ باشند که چه تأثیری داشته است. در حقیقت مهم‌ترین ویژگی جنگ در عکاسی ما به نوعی زندگی است لذا انتظار می‌رود جوانان دنبال این باشند.

  • ۹۵/۰۸/۱۸
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی