اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

  • ۰
  • ۰



قطب شمال است گم شده یک تکه از دریا یخ اندازه مکزیک.

در حالی که پاییز ushers در فصل رشد یخ دریا در نوامبر شاهد عقب نشینی کوتاه است که تقریبا در حدود 40 سال سوابق ماهواره ای با توجه به اطلاعات منتشر شد سه شنبه توسط ملی برف و یخ دیتاسنتر بی سابقه بود. که شیب کمک نوامبر تنظیم یک رکورد کم برای منطقه دریای یخ — ماه هفتم به انجام این کار امسال نیز رکورد.

در قطب مخالف یخ دریای قطب جنوب به حاشیه نیز تنظیم یک رکورد کم برای نوامبر، بردن چند سال بالاترین پیشنهاد شده، اگر چه رانندگی flip-flopping روشن نیست.

“آن است بسیار قابل توجه این نوامبر در هر دو نیمکره” دانشمند NSIDC Julienne Stroeve گفت: در یک ایمیل. “این قطعا کاهش طولانی مدت در قطب شمال یخ دریا ادامه دارد. آن کمی بیشتر کنجکاو در مورد آنچه اتفاق می افتد در قطب جنوب، پس از پژوهش های بیشتری در آن مورد نیاز است.”

غیر معمول عقب نشینی فصل سرد

قطب شمال یخ دریا زیر چرخه فصلی اپیلاسیون در سرد، تاریک ماه از پاییز و زمستان و پایانی هنگامی که خورشید دوباره پدیدار می شود در بهار و تابستان.

Arctic sea ice extent for November 2016 was 3.51 million square miles. The magenta line shows the 1981 to 2010 median extent for the month. The black cross indicates the geographic North Pole.

وسعت یخ قطب شمال دریا برای نوامبر سال 2016 3.51 میلیون مایل مربع است. خط قرمز نشان می دهد میزان متوسط 1981 به 2010 برای ماه. صلیب سیاه و سفید قطب شمال جغرافیایی را نشان می دهد.

اعتبار: ملی برف و یخ دیتاسنتر

اما شاید قطب شمال درجه حرارت دو برابر سرعت متوسط جهانی در حال افزایش است تعیین کردن یک کهکشان مارپیچی رو به پایین در سطح دریا یخ. تابستان شاهد کاهش بزرگترین با پایان فصل حداقل نیمی از آنچه به آن فقط سه دهه پیش بود.

A مطالعه اخیر در بر داشت که تولید گازهای گلخانه ای دی اکسید کربن معادل است که از پرواز اطلس تک ترجمه به از دست دادن 30 فوت مربع از دریا یخ. اگر تولید گازهای گلخانه ای تحت کنترل آورده نمی شوند و درجه حرارت همچنان افزایش یابد، قطب شمال در تابستان تا اواسط قرن ice-free می تواند تبدیل به.

تاثیر می گذارد که از دست دادن یخ منطقه ای گیاهان و جانوران جوامع بومی و فعالیت های صنعتی مانند حمل و نقل. آن حتی ممکن است اعمال نفوذ بر الگوهای آب و هوا در شمال امریکا، اروپا و آسیا.

حداکثر پایان زمستان امسال آمار کم سابقه لطف شرایط زمستان گرم قابل ملاحظه ای در قطب شمال، با درجه حرارت هوا 4 ° F تا 11 درجه فارنهایت (2 درجه سانتی گراد تا 6 درجه سانتیگراد) بالاتر از حد متوسط است. اما نسبتا خنک و آب و هوا ابری تابستان تابستان حداقل از ضرب و شتم از رکورد 2012 کم نگه داشته.

به عنوان جستجوی پیشرفته برای زمستان یخ شروع به رشد مانند معمول، هر چند آنجا ماند و زیر نرمال هفته به هفته.

سپس در اواسط نوامبر چیز عجیب و غریب رخ داده: یخ دریای شروع به کاهش. قبل از آن مسیر رو به بالا را از سر گرفته، دریای یخ منطقه کاهش یافته است با 19,300 مایل مربع — شاهکار تقریبا بی سابقه ای در پرونده. رخداد تنها شبیه قطره بسیار کوچکتر از 5400 کیلومتر مربع در نوامبر 2013.

که غیر معمول شیب فصل سرد نوامبر پایان با مساحت یخ دریای 753,000 مایل مربع زیر 1981 به 2010 دراز مدت کمک کرد…

  • ۹۵/۰۹/۱۷
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی