اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

اخبار ایران و جهان

تیتر اخبار ایران و جهان از خبرگزاریهای جمهوری اسلامی

  • ۰
  • ۰

دولت الکترونیکی و نقش نرم افزار اتوماسیون اداری در افزایش رضایت مشتری

تاکنون حتما گذر شما به سازمان و یا شرکت دولتی افتاده است. حتما سختی پیگیری کردن درخواستهای خود را هم دیده اید. معمولا درخواست شما در قالب یک نامه رسمی بایستی در نرم افزار اتوماسیون اداری  ثبت گردد. پس از ثبت نامه اگر از مسئول دبیرخانه پیگیر باشید، رسیدی که شامل یک شماره و تاریخ ثبت است به شما ارائه میشود. از این جهت که در صورت نیاز به پیگیری و مراجعه مجدد به سازمان، با ارائه آن مراحل اداری طی شدن نامه را مشاهده نمایید. حال اینکه مسئول دبیرخانه باشد (مرخصی نگرفته باشد!) و حال جواب دادن داشته باشد بایستی حتما به صورت حضوری، به سازمان مراجعه کنید که کل این پروسه زمانبر و سخت است. حال ببینیم در صورتیکه از نرم افزار اتوماسیون اداری کتیبه استفاد کنید روال به چه صورت بهینه میشود. به بیان دیگر ببینیم نقش نرم افزار اتوماسیون اداری در افزایش رضایت مشتری چطور حاصل میشود.
نامه در نرم افزار اتوماسیون اداری کتیبه ثبت شده و مطابق گذشته رسید ثبت آن به ارباب رجوع ارائه میشود. در زیر برگه رسید اعلام میشود که در صورت نیاز به پیگیری درخواست خود وارد سایت سازمان شده و در بخش پیگیری نامه، شناسه و تاریخ ثبت نامه را وارد کنید تا از وضعیت نامه خود باخبر شوید. به کمک وب سرویس تولید شده ورجاوند مرتبط با گردش نامه، با اجرای آن از روی سایت و یا پورتال سازمان، نحوه کار و یا گردش کاری نامه ارباب رجوع به صورت آنلاین نمایش داده میشود. حتی ارباب رجوع میتواند تاریخهای مشاهده و یا اقدامات انجام شده توسط سازمان(در صورت اجازه سازمان) را به صورت آنلاین مشاهده نماید. با این کار عملا دیگری نیازی به مراجعه حضوری به سازمان نخواهد بود و زمان زیادی در این خصوص صرفه‌جویی خواهد شد و رضایت مندی ارباب رجوع تامین خواهد شد. حالا حتما طرف مقابل شما لازم نیست سازمان دولتی باشد. بسیاری از شرکتهای خصوصی هم با راه اندازی سامانه های پیامک، به طور دائم با ارباب رجوع، ارتباط خود را حفظ میکنند و به محض اینکه اتفاقی مرتبط با ارباب رجوع در سیستمشان بیفتد به وی اطلاع رسانی میکنند.

  • ۹۷/۰۷/۲۱
  • رضا محمودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی